Жителі Гребінки скаржаться на якість питної води




Як змусити владу почути людей?

Сьогодні хочеться написати про наболіле - про воду, яку нам постають у будинки та квартири. Багато хто скаржився на якість і проблеми з постачанням, але майже все так і залишалося на сторінках соціальної мережі. Тому було вирішено звернутися не у місцеві органи, а трохи "вище". Відповідно було відправлено запити та звернення у Антимонопольний комітет стосовно нераціонального підвищення цін на постачання води та водовідведення, а також Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів стосовно якості води, яку нам подають. Результати цих звернень прикріпляю, щоб і Ви могли з ними ознайомитися. Але дозволю собі декілька коментарів з цього приводу.
Отже, піраміда щодо захисту споживачів дуже велика - з Києва його було перенаправлено у Полтаву, а звіди - у те місце, куди ми з Вами зверталися - місцеві органи влади. Але, судячи з відповіді, ніхто нічого не перевіряв, оскільки (цитую) "згідно інформації надавача послуг" відповідає всім нормам. Виникає питання - невже надавач послуг писатиме, що у нас погана вода? Взагалі не вказано, які були виявлені норми якості води? Написано все загалом без конкретних цифр. Тому доречним виглядає звернення у органи "вище" про некомпетентність місцевих виконавців відділу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (що і буде зроблено найближчим часом). Але ж знову ж таки виникає питання: місцеві органи знали і до них зверталися з цього приводу. Чому ж самим не провести таку перевірку? Тому що, якщо вода не відповідає нормам споживання (в першу чергу питної води), можна домогтися перерахунку вартості на 20% (хоча знову ж таки із поверненням також існує багато мороки, тому що гроші можна повернути лише індивідуально і якщо у Вас є вільний час і результати експертизи, що Вам постачають неякісну воду, а потім оббивати пороги різних інстанцій з усіма доводами).
Стосовно ціни на воду, то тут ситуація також складна. Місцевими органами влади було опубліковано звернення стосовно передачі у комунальну власність господарюючого суб'єкта з метою можливого регулювання вартості надання даного виду послуг. Це вже плюс. Дане рішення було використано і надіслано у Антимонопольний комітет України з указівкою, що Кременчуцьке територіальне відділення користується монопольним становищем та підняло ціни нераціонально. На користь монопольного становище говорить і те, що організація з водопостачання відмовляється співпрацювати із місцевими органами влади.
Даю пояснення, чому у нас така висока вартість води (до речі, одна із найвищих в Україні). Рішення про підвищення послуг на водопостачання та водовідведення обґрунтовується постановою НКРРЕКП від 04.02.2020 року. Структура тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» відображена у додатку 107 цієї ж постанови, де виводиться собівартість наданих послуг (кому цікаво, можете знайти в Інтернеті в подивитися). Проте, послуги надає не акціонерне товариство, а його СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ, зокрема і за спецкористання водою. З цим питанням і було здійснено звернення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Тобто ціну дозволили підвищувати АТ "Укрзалізниці", тому що у неї висока виробнича собівартість наданих послуг, я, а ціну підняли і для філії. Тому питання, яке було поставно НКРРЕП: Чи являється доцільним використання розрахунку собівартості для АТ «Укрзалізниці» (вказаного у додатку 107 постанови НКРРЕКП від 04.02.2020 року) при визначенні тарифів на послуги, які надає Виробничий підрозділ «Кременчуцьке територіальне управління» філії Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця»? Оскільки згідно Положення про філію Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» АТ «Укрзалізниця», даний структурний підрозділ має власний баланс. Тому доречніше користуватися даними, яке б подавало саме філія Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд».
Стосовно цього питання відповіді поки що немає (ще не пройшов термін стосовно відповіді).
Проте виникає питання - невже про це повинна дбати окрема особа, а не місцеві органи влади, які повинні бути основою захисту свої мешканців? Якщо виникає проблема у більшості громадян, які тут проживають, то і її потрібно вирішувати не окремими особами по одинці, а орган, який ми обирали і повинен представляти наші потреби та інтереси. І навіть якщо не вийде вирішити проблему, то показати, що ось ми боролися, але програли тому що "ось так і ось так". Але потрібно боротися. Тим паче, що місцеві органи влади слідкують за соцмережами і бачать проблеми тих, хто живе в ОТГ. А способів вирішення цих проблем у них значно більше, ніж у жителів окремо взятих. Я розумію, що у них вистачає адміністративної роботи і без того. Проте інтереси громади - повинні бути на першому місці.
На цьому все. Але якщо хочете не припиняти боротьбу стосовно води, потрібно уже колективне звернення та заява, а не окремо взятої особи із підтвердженнями (фото, відео). І тоді вже можна звертатися у інші органи.
Далі буде...




Звернення від Михайла Седляра
Поділитись на Google Plus

Автор Інформаційний центр

0 Коментарів:

Дописати коментар