На
засіданні постійної комісії Полтавської обласної ради з питань ЖКГ,
енергозбереження, будівництва, транспорту та зв’язку 21 грудня депутати
розглянули питання про обласні програми з розвитку й підтримки аеропорту
“Полтава”.
Вони одноголосно підтримали проект рішення
про виконання програми на 2017-2020 роки. Втім, дискусії виникли щодо програми
розвитку та підтримки аеропорту “Полтава” на 2021-2023 роки.
Основними пунктами
програми є виготовлення проекту на
реконструкцію злітно-посадкової
смуги (25 млн грн) та коригування проєкту огорожі аеропорту (400,00 тис. грн) з
обласного бюджету, розповідає т.в.о. начальника
Управління інфраструктури та цифрової трансформації Полтавської ОДА Сергій
Марчишинець.
“Натомість, державне фінансування передбачає ряд заходів —
від реконструкції злітної смуги до придбання спеціалізованого обладнання, яке в
комплексі дасть можливість повноцінно забезпечити роботу аеропорту”,
– розповів Сергій Марчишинець.
За словами
першого заступника голови Полтавської ОДА Дмитра Луніна, в аеропорту
оптимізували штат співробітників: якщо минулого року витратили на заробітну
плату 12 млн грн, то цього року — 6,4 млн грн за рахунок скорочення штату.
Депутат
Полтавської обласної ради Ірина Степаненко вважає, що зараз
доцільніше використовувати кошти на дороги та водопостачання до осель
жителів області.
“Коштів
у державному бюджеті для полтавського аеропорту на наступний рік не закладено.
Якщо ми просимо у держави кошти,
то важливіше попросити їх на воду, будівництво полігонів. Також
людям потрібні дороги. Окрім того, ми не бачимо
розрахунків фінансової доцільності, окупності аеропорту. На багато актуальніше
використовувати кошти на те, що необхідно людям”, – зазначила
Ірина Степаненко.
У 2021 році планується виготовлення
проектно-кошторисної документації на реконструкцію злітно-посадкової смуги, у
2022 році – сама реконструкція смуги, у 2023 – запуск чартерних рейсів, а у
2024 – повноцінні регулярні пасажирські рейси, розповів в. о.
генерального директора ПОКП “Аеропорт-Полтава” Володимир Окара.
“Для
забезпечення сертифікаційних вимог аеропорту, повинен бути штат 115 осіб. Зараз
працює 67 осіб. На 2022 рік, коли заплановане масштабне будівництво злітно-посадкової
смуги, підприємство знову буде скорочене і переведене на 4- або 3-денний
графік. Це робиться для того, щоб зекономити обласні кошти. На момент
будівництва смуги буде повністю зупинений сертифікат аеродрому. Бо підприємство
не може працювати, коли немає смуги. Тому потрібно до 2023 року набрати штат
людей, їх навчити, отримати всі сертифікати. Можна говорити, що у 2023 році
розпочнуться чартерні польоти. Регулярні рейси, можливо, розпочнуться
з 2024
року. Щодо окупності, то у 2019 році ми виконали 37 рейсів до Шарм-ель-Шейху та
Туреччини, за два місяці роботи отримали 2 млн грн. І це робили лише
2 рейси на тиждень, але зі 100% завантаженістю. Це дуже
мало. З 2024 року вже можна буде не розраховувати на обласні кошти для виплати
зарплати, ми їх зароблятимемо самі”, – розповів
Володимир Окара.
Також
він зазначив, що у 2019 році з Полтавщини були виконані
медичні рейси до Ізраїлю, Німеччини. Ними літали на лікування полтавці, які
потребували медичної допомоги. Також до аеропорту звертаються представники
бізнесу, які шукають можливість працювати з вантажними перевезеннями.
“Зараз
обласний бюджет витрачає на утримання аеропорту близько 12 млн грн на
заробітні плати. Якщо так все залишити й утримувати аеропорт, то
ми позбудемось усіх сертифікатів. Нам потрібно думати, які заходи потрібно вжити, щоб отримати фінансування
з державного бюджету. Є державна програма щодо підтримки аеропортів
України. Наш проект включили до програми. Зараз є унікальна можливість за
рік-півтора отримати нову злітно-посадкову смугу, яка надалі буде
“обростати” іншими інфраструктурними об’єктами. Це питання про інвестиції”, – сказав
голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов.
Голова Полтавської обласної ради Олександр
Біленький вважає, що аеропорту потрібно заробляти, перш за все, як
транспортному хабу.
“В обласній програмі
потрібно робити акцент не на пасажирський хаб, а на транспортний або ремонтний.
Тобто, це ті складові, які, можливо, будуть заробляти кошти. Якщо умовно Boeing
або Airbus зробить у Полтаві свою ремонтну базу, тоді
говоритимемо про якийсь заробіток. З самого
пасажиропотоку заробітку не буде”, – вважає він.
Зрештою, проект рішення про обласну
Програму розвитку та підтримку аеропорту “Полтава” на 2021-2023 роки депутати
рекомендували доопрацювати і розглянути на першій сесії облради вже у 2021 році.
Джерело: https://np.pl.ua/
0 Коментарів:
Дописати коментар