АГЕНТСТВО МІСЦЕВИХ ДОРІГ «ПІД ЯЛИНКУ» ЗАМОВИЛО ОДЕСИТАМ ПОСЛУГИ АВТОРСЬКОГО НАГЛЯДУ НА 4 МЛН ГРН

 

На Полтавщині планують витратити 4 млн грн на авторський нагляд за капремонтом 13 ділянок двох трас до кінця 2020 року

ДП «Агентство місцевих доріг» уклало 13 договорів на авторський нагляд за капремонтом ділянок двох трас у Великобагачанському, Лубенському, Миргородському та Чорнухинському районах. Перевірити стан ремонту 60,8 км доріг одеські інженери мали за 1,5 тижні — до кінця 2020 року. За це підрядник отримає 3,6 млн грн. Про це «Полтавщині» стало відомо з порталу Prozorro.


13 договорів «під ялинку» — одним махом

Усі повідомлення про укладення договорів «Агентство місцевих доріг» опублікувало 18 грудня, після 16:00. Можливо, це випадковість, але не виключено, що розрахунок був на кінець робочого дня та кінець тижня. За вихідні та ранок понеділка інші установи могли опублікувати свої повідомлення і «перекрити» ними ці — аби оголошення опустилися і більшість користувачів до них не догортали би до них.

12 контрактів були підписані із ТОВ «СК Автострой», а один — з ТОВ «Держдорпроект». Вартість кожного одна й та сама — 299,4 тис. грн. Тобто загалом 3,6 млн грн. Жодного договору замовник не опублікував.

Натомість тендерний комітет «АМД» обґрунтував той факт, що усі 13 контрактів були укладені напряму — попри те, що сумі більші за поріг у 50 тис. грн. Замовник пояснив, що «існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності». Оскільки більш детальних пояснень немає, їх надасть наша редакція.

ТОВ «СК Автострой» і ТОВ «Держдорпроект» — одеські компанії. Обидві є авторами відповідних проектів капремонту ділянок трас. Аби не порушувати право інтелектуальної власності і не витрачати зайві кошти на викуп цих прав, ДП «АМД» замовило їм послуги авторського нагляду за дотриманням проектів.





До речі, виготовлення усієї проектно-кошторисної документації на ці ділянки «Агентство місцевих доріг» замовляло у 2018 році за таким саме сценарієм, як і зараз. Договори на проектування були укладені 20 грудня, а повністю оплачені — уже 28 грудня.

Цим фактом зацікавилися навіть НАБУ та Рахункова палата України. Коли аудитори прийшли на підприємство і хотіли подивитися виконані проекти, в «Агентстві місцевих доріг» заявили, що документи на доопрацюванні, а терміни договорів вони подовжили до березня. Але якщо у проектах знайшли порушення, то навіщо було оплачувати повну вартість розробок?

Сумнівна аргументація вартості авторського нагляду

Схожа ситуація складається зараз. Проектувальники мали виконати авторський нагляд до 31 грудня 2020 року. Тобто з моменту укладення договору у них є 13 календарних днів або, без вихідних та святкових, 8 робочих днів. За цей час інженери мають перевірити якість посилення дорожнього одягу, зокрема — укладання двох шарів асфальтобетонного покриття.

Згідно із ДБН, асфальтобетон восени влаштовують за температури повітря не нижче +10 °C. Починаючи з 18 грудня і до кінця року, температура повітря була і буде меншою, тому основні роботи виконувати не можна. Незрозуміло, що тоді контролюватимуть виконавці авторського нагляду.

Як розповів «Полтавщині» інженер проектування, який побажав не розкривати своє ім’я, кошти на покриття витрат з авторського нагляду визначає кошторис на підставі узгоджених із замовником плану-графіка та показника вартості одного людино-дня для виконання проектних робіт. Там же прописується перелік спеціалістів і час перебування їх на об’єктах.

— Вартість одного людино-дня проектувальника становить 1350 грн. Оскільки фірми одеські, то до вартості авторського нагляду слід включати кошти на відрядження працівників та їх проживання. Припустимо, це 200 грн за добу відрядження, 200 грн за добу проживання. Тобто разом 1750 грн на добу, без ПДВ. Разом з податками, це 2100 грн на добу. Ще однією статтею витрат можуть бути транспортні витрати. Навіть якщо заплющити очі та відкинути на транспорт 50 тис. грн, то залишатиметься вартість авторського нагляду (без транспорту) близько 250 тис. грн. 250000/2100=119 людино-днів буде затрачено на 1 об’єкт. Якщо вони працювали без вихідних (по 31 грудня включно) то виходить 119/13=9 чоловік повинно постійно проводити авторський нагляд. Що вони робитимуть, невідомо. Для виконання робіт на 12 об’єктах одночасно «СК Автострой» мало б відрядити 9*12=108 чоловік, які проводили авторський нагляд без вихідних з 19 по 31 грудня включно, — розповів інженер, посилаючись на норми.

Фахівець додав, що вартість відрядження, проживання та транспортні витрати він назвав орієнтовно. Всі ці дані виконавець авторського нагляду повинен підтверджувати своїми розрахунками та узгоджувати із замовником. Та, за його підрахунками, укладені договори передбачають авторський нагляд за тими роботами, які не можна виконувати в цю пору року, а їхня вартість необґрунтовано завищена.

Це ще не факт розкрадання грошей, адже договори поки не оплачені. Не виключено, що будівельні роботи виконувалися раніше і авторський нагляд в той же час проводився, без договорів. Тоді виникає питання, наскільки законно було проводити авторський нагляд без договорів. А інше питання — чому він такий дорогий і навіщо так багато людських ресурсів було залучено до його здійснення.

Фактично виконання робіт до укладення договорів підтвердили і в «АМД». Питання щодо аргументації вартості робіт, дати укладання договорів та вибору виконавців у держпідприємстві прокоментували наступним чином.

«ТОВ „Держдорпроект“ та ТОВ „СК Автострой“ виготовили проектно-кошторисну документацію на ремонти доріг місцевого значення. Згідно з умовами укладених договорів, проектанти здійснюють і авторський нагляд.

— Згідно з авторським правом, озвучені компанії виконують авторський нагляд за проектами безпосередньо. Компенсації витрат за відрядження, відповідно до державних будівельних норм, не передбачено. Тому місцезнаходження компанії зовсім не впливає на вартість договору, — пояснив в.о. директора ДП Агентство місцевих доріг Полтавської області Андрій Заїка.

Авторський нагляд компанії проводили протягом виконання ремонтних робіт під час всього будівельного сезону. Станом на 4 січня 2021 року, була оплачена робота головного інженера проекту, провідного інженера проекту та геодизиста в розмірі 140 тис. грн. по трьох об’єктах:

  • Чорнухи Лубни 6км + 700 – 12 км +500 – 55 тис. грн;
  • Миргород – Велика Багачка – Поділ – 9км + 665 – 16 км + 900 – 55 тис. грн;
  • Миргород – Велика Багачка – Поділ 4 км + 700 – 9 км + 665 – 30 тис. грн.

На перехідних об’єктах термін договорів буде пролонгований на 2021 рік».


Проектувальники — споріднені із підрядниками з ремонту

До всього озвученого вище варто додати, що виконавці авторського нагляду (вони ж — проектувальники) споріднені і з самими підрядниками по цих об’єктах. Так, частину ділянок, по яких був замовлений контроль, ремонтує «Ростдорстрой». Як з’ясували «Наші гроші», ТОВ «Ростдорстрой» є частиною великої групи RDS. Зв’язок з нею, так чи інакше, мають також ТОВ «РДС-Полтава» (обслуговує дороги Полтавщини) і ТОВ «СК Автострой». Керівником та власником останнього є Віктор Гнєзділов, який входить в очолювану міським головою Одеси Геннадієм Трухановим федерацію тайського боксу. Окрім того, відомо, що на інших тендерах «СК Автострой» і «Ростдорстрой» представляла одна і та ж особа — Віталій Троянський. 

Тобто, наразі маємо потенційну переплату на авторському нагляді спорідненій із основним підрядником компанії. Для однієї з трас це поки не так страшно: ремонт дороги Чорнухи — Лубни проводять за рахунок кредиту, який надав «Укрексімбанк».Область отримала 515 млн грн на 4 роки і на інші цілі, окрім як ремонт цього об’єкту, їх не використаєш. А от дорогу Миргород — Велика Багачка — Байрак — Поділ ДП «Агентство місцевих доріг у Полтавській області» ремонтує уже суто бюджетним коштом і зекономлені гроші можна було б спрямувати на інші ділянки.


Після публікації цього матеріалу ДП "Агенство місцевих доріг у Полтавській області" додали уточнення до свого коментаря:

"Відповідно до Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, авторський нагляд здійснюється архітектором — автором проекту об’єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі — генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту.

ТОВ «Держдорпроект» та ТОВ «СК Автострой» є генеральними проектувальниками об’єктів будівництва, з якими, на виконання вимог зазначеної Постанови, було укладено договори на здійснення авторського нагляду. Договори Підприємством були укладені, у тому числі, у відповідності до вимог частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачене укладання прямих договорів на суму більше 50 тис. грн. Такі договори, у відповідності до зазначеного закону, замовниками не публікуються. У вищезазначених договорах компенсація витрат на відрядження не передбачена, а отже місцезнаходження компанії зовсім не впливає на вартість робіт.

Водночас, при здійсненні авторського нагляду за трьома оплаченими об’єктами виникла економія бюджетних коштів, яка склала 488 тис. грн. Така економія виникла завдяки забезпеченню Агентством налагодженої співпраці між проектними, підрядними організаціями та співробітниками технічного нагляду. Більш продуктивна робота призвела до зменшення кількості виїздів проектантів, а отже до економії бюджетних коштів. Інші договори є перехідними на 2021-2022 роки і будуть виконуватись у разі наявності відповідного фінансування. Разом з тим повідомляємо, що усі роботи на замовлення Агентства виконувались за сприятливих погодних умов та у відповідності до вимог державних будівельних норм".

Джерело "Інтернет-видання Полтавщина"

Поділитись на Google Plus

Автор Інформаційний центр

0 Коментарів:

Дописати коментар